Què tal va anar ahir? Ja vaig veure que no vau tindre cap dubte sobre el nou contingut de mates. Aixó vol dir que sou tan intel·ligents i espabilats com vos vaig dir.Vegeu com tot anava a anar bé?
GENIAL!!
Avui, abans de començar a treballar, vull recordar-vos un parell de cosetes.
En primer lloc, ja sé que ahir va ser molt difícil poder començar a treballar,doncs la xarxa estava saturada i no podieu entrar en la web, ni enviar les tasques, etc. Tranquils, tot açó és normal. Penseu que en aquest moment estem tots treballant des de casa, pares, mares i fills, i les xarxes se saturen. Quan aixó vos passe, no vos agobieu... Simplement penseu que és algo momentani, espereu una estona i torneu a intentar més tard. I si, després de tot, no ha sigut possible,...no passa res!!!! Hem d'aprendre que no totes les coses estan en la nostra mà. Nosaltres sempre farem el que puguem per que tot vaja bé, però... hi haurà altres factors que ajudaran o no a que aixó siga possible,ok?
Respecte al seguiment del blog, és recomanable que entreu tots els dies a la web del cole per anar veient les novetats. Però si algún dia teniu problema per entrar, també podeu visitar el blog a través de google ( tant a l'ordinador, al móvil com a la tablet).
En segon lloc, volia dirigir-me tant als pares i mares com a vosaltres.
Respecte a les tasques, hem de tindre clar que la situació no és la mateixa que fa 10 dies, per tant, no podem actuar igual que fa 10 dies. Abans, en el cole tots teniem els mateixos mestres, els mateixos recursos, les mateixes explicacions, el mateix horari...la mateixa dedicació. Per tant, tots teniem les mateixes oportunitats. Però ara, cada família té una situació pròpia, diferent a la d'altra familia. Per tant, no podem demanar a tots els xiquets i xiquetes les mateixes coses, el mateix horari, etc...perque no tots els xiquets están en la mateixa situació. Què vull dir amb tot açó, que no heu de fer res? Que cadascú faça el que li vinga en gana? No. El que vull dir es que no vos agobieu!! Com he dit abans, intenteu fer-ho el millor possible, esforceu-vos per fer les coses bé, per aprendre el màxim, però...que si alguna cosa no ix, no es pot fer hui...no passa res!!
A continuació vos deixe les correcions de les tasques del 23-3-2020
CASTELLANO
CONTROL TEMA 6
( Este control se ha realizado una vez acabado el tema y con ayuda del libro a modo de refuerzo para que los alumnos repasaran todos los contenidos trabajados)
1) * La amistad entre un perro y su amo.
* Un poema.
* Porque está escrito en versos que riman entre sí y forma estrofas.
2) Sí. Porque tiene catorce versos de once sílabas agrupados en dos cuartetos y dos tercetos.
3) Respuesta libre.
4) limpio (primitiva) vivar- acho abat- ida valie- nte
revolt- oso agradec- ida hirie-nte confidente (primitiva)
5) EJEMPLO: Más: de cantidad
6) EJEMPLO: más agradecido: modifica al adjetivo al que acompaña
7) lluvioso maullido rey buhardilla
construye leyendo fuelle tornillo
8) EJEMPLOS:
* Mi padre oyó un violín por primera vez cuando tenia 5 años.
* El delincuente huyó por la calle de la derecha y no lograron alcanzarlo.
* El batería sustituyó al cantante porque èste estaba enfermo.
MATEMÁTICAS
Pág.124(1,2,3)
1) *1cm en el plano son 75cm en la realidad
*1cm en el plano son 250 cm en la realidad
*1cm en el plano son 1.500 cm en la realidad
*1cm en el plano son 2.000 cm en la realidad
2) *Plano: 3,5cm x 2cm Realidad: 15'75m x 9m
*Plano: 14cm Realidad: 63m
*Plano: 5cm x 1'5cm Realidad: 22'5m x 6'75m
*Plano: 28cm Realidad: 126m
3) Escala 1:75
Escala 1:8
Escala: 2.300
Escala: 500.000
TASQUES PER AL 24-3-2020
MATEMÁTICAS
Hoy vamos a ampliar el contenido que empezamos ayer. Las escalas gráficas en los mapas. Tranquilos porque funciona muy parecido a las escalas que visteis ayer. ¿Os acordáis que se trataba de hacer una copia de la realidad pero en pequeño? Pues lo mismo. Lo que pasa es que ahora, el trozo que queremos copiar de la realidad es tan, tan grande que un centímetro del papel ya no va a representar unos cuantos centímetros de la realidad, sinó kilómetros.
Fíjate en la barra blanca y negra que aparece en la parte baja del mapa. Cada tira (1cm) representaría los km que te indique en la vida real. ¿Ves que pone 0____175? Pues quiere decir que, en este mapa, cada centímetro serían 175 km de la vida real. ¿Entiendes?
¡¡Vamos a probar!!
Realiza las actividades de la pág. 125 ( 4,5,6). No es necesario copiar el "Fes-ho així"
VALENCIÀ
Repassem el diàleg.
Pàg. 100. Llegir aquesta página fins l'exercici 2.
Pàg. 101(5,6,7,8) AMB BONA CALIGRAFIA i buscant al diccionari les paraules que no sàpigues.
Si teniu cap dubte ja sabeu com contactar, però recordeu que l'horari d'atenció a dubtes és de dilluns a divendres fins les 12h del migdia.
FINS DEMÀ!!
Hola senyo🙋
ResponderEliminarEn valencià en els ejercicis hi ha que copiar els requadres,i l'esquema?
Salutacions
Hola, María!!
EliminarSi. Jasabeu que els requadres són com la teoria q posaria jo n la pissarra i l'esquema l'heu de completar.
Un besset
Bon dia Marian, nosaltres tenim que corregir el examen O tu el corregiges?
ResponderEliminarHola,Nadia.
EliminarJo corregiré els exàmens,com la resta d'activitats,per veure com aneu. Però vosaltres podeu comprovar les solucions.
Un besset
Bon día Marian soc Ariadna en els ejercicis de valen el dialeg u tenim que copiar en la fulla?
ResponderEliminarHola,Ari.
ResponderEliminarSi et refereixes a l'activitat 2,no. Sols es lectura.
El les activitats 6 i 7, evidentment, heu d fer- les en un full perquè són d'elaboració pròpia.
Un besset
hola soy yoel como vais
ResponderEliminarpor el coronavius i los de beres yo bien espero que vosotros tanbien
ResponderEliminaradios
Hola, Yoel!
ResponderEliminarPel que jo sé. Els teus companys estan molt bé. Però seria millor que contactarem amb ells en els comentaris del dia en el que estem (1-4-2020), perquè si escrius en dies tan atrassats, est possible que no ho mirem
Un besset!