BON DIA!!!!!
Ara que hem arribat fins el moment actual de la nostra Història, sóls ens queda conèixer una mica esl nostres artistas més rellevants.
Des que es va inventar la fotografia, els pintors ja no sentien que necessitaven reproduir la realitat, ja no eren necessaris com a "copistes" de la realitat. Aixó va donar lloc a una llibertat d'expressió com mai havia exixtit i sorgiren nous moviments culturals, com el cubisme o el surrealisme, on cada artista podia interpretar la realitat a la seua manera, tal i com ell la veia o la imaginava.

Per finalitzar aquest tema, fareu de nou un treball sobre un artista de l'època. Ja sabeu que podeu qualsevol art: pintura, escultura, arquitectura, literatura,...
Però, aquesta vegada, sí heu de complir les característiques del treball. No podeu excedir l'extensió. ÉS 1 FULL.
- El treball es farà en una cartolina o full. NO PODEU FER MÉS
FULLS.
- Ha d'aparèixer: nom de l'artista en majúscules a color, biografia o
aparega el nom d'algunes obres destacades, foto de l'artista i foto
d'una obra.
Se valorarà si la biografia és un resum o s'ha fet un "copia-pega"
d'internet (raó per la qual vos ocupa tant d'espai).
- Es pot fer tant a mà, com a Word.
- No es pot fer en vídeo.
La data d'entrega será el dilluns 8-6-2020
MATEMÁTICAS
Correción pág.166 (1,2,3).
1) Teníais que medir las diagonales (las líneas que van de un
ángulo a su opuesto) y, después, aplicar la fórmula del área.
A = D x d
2
Rosa: (6cm x 2cm) : 2 = 6cm2
Naranja: (3cm x 2cm) : 2 = 3cm2
Verde: (6cm x 4cm) : 2 =12cm2
2) Tenemos que hacer lo mismo que en el ejercicio anterior. Sólo
que, en lugar de medir las diagonales, ya nos dan las medidas.
Pero la fórmula del área es la misma.
* A = (10cm x 6cm) : 2 = 30 cm2
* A = (8cm x 7cm) : 2 = 28 cm2
* A = (12cm x 12cm) : 2 = 72 cm2
* A = (8dm x 5dm) : 2 = 20 dm2
3) *Si miramos el dibujo de la cometa naranja, por ejemplo,
vemos que está formada por 4 triángulos.
En este caso, en lugar de utilizar la fórmula del área del rombo
como en los ejercicios anteriores, nos piden que calculemos el
área del rombo, pero por partes. Es decir, que calculemos el
área de cada triágulito de la cometa y, luego los sumemos
todos.
A del triángulo = b x a
2
A = (8cm x 6cm) : 2 = 24cm2
A = 24cm x 4 triángulos = 96 cm2
* La diagonal pequeña será la suma de 2 lados pequeños de los
triángulos ( mira la cometa naranja, por ejemplo).
d = 2 x 6cm = 12 cm
La diagonal mayor será la suma de los dos lados más largos de
los triángulos.
D = 2 x 8cm = 16 cm
* Ahora volvemos a calcular el área, pero con la fórmula de las
diagonales para comprobar si nos da el mismo resultado.
A = D x d = (16 x 12) : 2 = 96 cm2
2
Coincide con el resultado anterior.
Hoy vais a aprender a calcular el área de otras figuras, los polígonos regulares.
Para ello, deberéis daros cuenta de que cada figura se podría dividir en pequeños triángulos. Así, para calcular su área, haríamos lo mismo que hemos hecho en la primera parte del ejercicio 3.
Primero, calcularíamos el área de un triangulito.
Segundo, sumaríamos el área de todos los triangulitos que forman la figura. Fácil,¿no?
Pero, también podemos utilizar la fórmula de los polígonos regulares.
A = perímetro x apotema
A = perímetro x apotema
2
La apotema, como explica en el cuadro azul, es la altura de los triangulitos.
Practiquemos. Pág. 167 ( 1,2)
VALENCIÀ
Correcció pàg.147 (1-7)
1) *Peter, Susan, Edmund, Lucy, el vell profesor, i el faune.
*Els protagonistas són els xiquets, sobretot Lucy.
*El faune, Mig home, mig cabra, amb la pell rogenca, la cara
menuda, amb la barba curta, i punxeguda i una cabellera
arissada, amb dues banyes.
2) Lucy li té un poc de por. Edmund sent ganes d'esclatar a riure.
3) *Perque està plovent i no volen avorrir-se.
*Recorren dormitoris desocupats: una habitació plena de quadres
i amb una armadura, una habitació entapissada de verd amb una
arpa, un vestíbul menut, una galería, estances plenes de llibres i
una habitació amb només un armari.
4) Perquè pensen que en l'habitació no hi ha res més que l'armari,
però Lucy pensa que paga la pena d'obrir-lo.
5) *Abrics.
*Com que li agrada l'olor i el tacte de la pell, s'amaga entre els
abrics i refrega el rostre contra ells.
6) *Enmig d'un bosc nevat, de nit.
*Quan ho descobreix s'esglaia una mica, però també li entra
curiositat i emoció.
7) *La llum prové d'un fanal.
*Mentre el contemple sent unes passes que s'acosten cap a ella.
És una persona molt extranya que apareix entre els arbres.
Continuem amb les activitats de la lectura. Pàg.147 (8, 9, 10, 11, 12, 14).
CASTELLANO
Sigamos trabajando la gramática. Hoy repasamos el predicado.CASTELLANO
Leed la pág.142 y haced un pequeño esquema con los tipos de predicados que hay.
Luego, haced las actividades 1 y 2 de la pág.143.
NOTA: Recordeu als pares/mares que han de contertar-me per correu si prefereixen la reunió per Webex amb l'institut pel matí o per la vesprada. És urgent!
FINS DEMÀ!!!
Seño ayer te llegaron los deberes?
ResponderEliminarSoc Maria Miñarro
ResponderEliminarSenyo la reunio de l'institut que dia seria ??
Saluts
Bon dia, Maria!
EliminarEl dia per a la reunió amb l'institut encara no el sabem.
Un besset
Bon dia, Paula!
ResponderEliminarHo lamente, carinyo, però no m'estan arribant els deures.
Comprova si s'han quedat en la bandeja con a borrador,ok?
OK hoy te los mando otra vez haber si te llegan
EliminarSenyo, a quina hora seria, oh dic per el horari del traball de la mare.
ResponderEliminarHola, Carla!
ResponderEliminarNo ho sabem. De moment sòls gens han dit que trieu matí O vesprada per posar-la quan millor li vinga a la majoria.