lunes, 1 de junio de 2020

TASQUES PER AL 2-6-2020

BON DIA!!

Com ha anat el vostre viatge per la Història contemporània d'Espanya?
Ja haureu descobert que el pas de la dictadura a la democràcia va ser un moment pacífic on tots els espanyols van demostrar molta generositat i inteligència i van ser capaços de deixar arrere els anys de lluita per donar a Espanya un nou camí, un futur.
Vosaltres sou part d'eixe futur. 
Viviu sota una Constitució que vos ampara, que vos dóna uns drets com a espanyols, com, per exemple: poder anar al cole, poder anar al metge, tindre un horari de treball i guanyar un salari com a mínim, poder opinar lliurement, que existisquen els diferents partits polítics, poder votar, etc...
Ara, sou protagonistas d'altre moment importantíssim de la Història.
 Per desgràcia, vos a tocat viure una pandèmia que està afectant a tot el món i que canviarà moltes coses de la nostra forma de viure i de dirigir el món.
Però, com sempre vos dic, vosaltres sou el futur...
i ho fareu molt bé.

Dibuix realitzat per Lenny

Cuideu el que teniu.

SOCIALS
Correcció pàg.115 (1,2,3)
1) Recordeu que una redació ha de tindre, al menys,  10 línies.
    La resposta és lliure. Però tots heu de tindre un mínim
    d'informació: "La transició va ser el procés polític que es va
    iniciar quan va morir Franco i que significà el pas a una
    democràcia de forma pacífica. Els seus protagonistas van ser
    Joan Carles I (pare de l'actual rei, Felip VI) i Adolfo Suàrez.
2) Les primeres eleccions democràtiques van ser el 1977 i el partit
    guanyador va ser UCD, el líder del qual era Adolfo Suàrez.
3) En la Constitució de 1978 es recull l'organització territorial
    d'Espanya en 17 comunitats autònomes i 2 ciutats autònomes,
    Ceuta i Melilla.

MATEMÁTICAS


Corrección pág.165 (1,2)
Sigamos las fórmulas de cada figura para calcular el área.
1) * El área de un cuadrado es el "relleno del cuadrado".
       Si nos fijamos en la fórmula, para hallar el área del cuadrado,
       multiplicamos la base por la altura, que en este caso miden lo
       mismo).
       A = 4cm x 4cm = 16cm2
    * Rectángulo y romboide: A = base x altura
                                              A = 5cm x 3cm = 15cm2
   * Triángulo: A = base x altura = 12cm x 6cm = 36cm2
                                        2                       2
   * Cercle: A = pi x r2 = 3'14 x (10 x 10) = 314 cm2
2) Si duplicas la longitud de un lado de un cuadrado, el área se
    multiplicará por 4. Porque será el doble de un lado por el doble
    del otro.
    Mira el ejemplo: A = 2 x 2 = 4
                              A = (2x2) x (2x2) = 16

Hoy trabajaremos el área de una figura nueva, el rombo.
Para calcularla la fórmula que debemos utilizar será:
                                   A= área del rectángulo
                                                       2
Os estaréis preguntando...¿qué rectángulo? Pues el que rodea al rombo. Fijaros bien en la explicación de la pág.166.
Por si a caso no lo habéis acabado de entender, aquí os dejo un video que explica genial de donde sale ese rectángulo. Y cómo luego la fórmula del área del triángulo acaba siendo:
                                              A = D x d
                                                         2



Realitzeu les activitats 1,2 i 3 de la pág.166 


CASTELLANO
Corrección pág.141(1,2,3,4,5)
1) NIF: Número de Identificación Fiscal
    AVE: Alta Velocidad Española
    ITV: Inspección Técnica de Vehículos
2) UE, OMS, DNI, IVA
3) c/....calle
    pza....plaza
    izqda.....izquierda
    C.P......código postal
4) masculino: m.
    singular: sing.
    sustantivo: s.
    femenino: f.
    plural: pl.
    adjetivo: adj.
    ejemplo: ej.
    irregular: irreg.
      etcétera: etc.
5) ONU: Organización de las Naciones Unidas
     UE: Unión Europea
     ESO: Enseñanza Secundaria Obligatoria.

NATURALS
Correcció pàg.99 (115, 17)
15) Encara que era una resposta d'opinió, la majoria heu coïncidit
      en que un dels grans inconvenients és la falta de ma de treball.
      Com que less màquines sunstitueixen poden fer la feina més
      rápida, per més temps i per menys diners, acaben substituint a
      les persones, el que implica un augment de gent aturada.
17) Ací també tenim una resposta d'opinió. Sabeu que com a mínim
      es demanen 10 línies.
      Però és evident que tots haurieu d'haver coïncidit en que els
      avanços en maquinària i en medicina no arriben a totes les parts
      del món per igual.
      Cadascú haurà aportat les seues propostes per un món més just i
      igualitari.

VALENCIÀ
Fem una mica de lectura.
Pàg. 144, 145, 146. Recordeu! Primera lectura en silenci per veure el vocabulari i la dificultat. Segona lectura en veu alta posant atenció als signes de puntuació.
Després fareu les activitats de l'1 al 7 de la pàg.142.


     FINS DEMÀ!!!

                               



6 comentarios:

  1. Bon dia senyo, en els excercicis de valencia no hi seria la pagina 157, perque la 142 no en te 7 excercicis en te 4.
    Bessets.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ay, si!!!!!
      Gràcies, Carla!!!!
      Sembla que he marcat malament!!!
      Atenció! EN VALENCIÀ PÀG.147

      Eliminar
  2. Molt bé, Inés!!!
    VALENCIÀ PAG.147!
    MENOS MAL QUE VOS TINC D'AJUDANTS!!!!
    😉🙌

    ResponderEliminar
  3. Seño q hi ha q fer en el 2 y 3 de mates?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola, Paula!
      En el 2, has d calcular l'àrea en cada cas utilitzant la fórmula del rombe ( la de les diagonals).
      En el 3, si fas el dibuix amb les mesures que té diuen t'ajudarà a entendre millor el que has de fer. Però és el mateix. Calcular l'àrea. Per calcular la diagonal has d pensar en el que mesuren els costats dels triangles. Per això té dic que si fas el dibuix...ho veuràs més clar.

      Eliminar