domingo, 31 de mayo de 2020

TASQUES PER AL 1-6-2020

BENVINGUTS I BENVINGUDES DE NOU!!
Com ha anat el finde? Heu pres el sol i  geladets?
Segur que sí!!!!
Genial!
Així vos heu carregat d'energia i veniu a tope per comerçar la setmana.
Anem allà!

SOCIALS
En l'últim capítol de la nostra Història, vam vuere com en Espanya s'instal·lava de nou la dictadura i quines conseqüències portaria aixó per a la societat del moment.
Com en tots els règims, passats uns anys, aquesta dictadura va anar debilitant-se i els sindicats i els estudiants començarem a organitzar-se, encara que fora de forma secreta, per a reclamar un sistema democràtic.
Amb la mort de Franco el 1975, acabà definitivament la dictadura i començaria un nou camí cap a la democràcia.

Quin camí seria eixe??  Saps què és una democràcia? Com creus que se va pasar de viure en una dictadura a viure en una democràcia? Creus que...aixó pot pasar d'un dia a l'altre? Creus que va haver una guerra de per mig...o va ser de forma pacífica??
Trobaràs respostes a estes preguntes i més en les pàg.114-115.
I, ara sí, presta molta atenció!!PERQUÈ TU JA FORMES PART D'ESTA HISTÒRIA!!!
Ja veuràs com pots ampliar la información del llibre fins al dia de hui!!!
Després, fes les activitats 1,2 i 3 de la pàg.115.

Correció pàg.113 (1,2,3)
1) El franquisme és l'època en que Franco va asumir tot el poder i
    governà de forma autoritaria. Es prolongà des del 1939 fins el
      1975.
2) -Primers anys:
     Va haver una repressió molt dura, amb carencia d'aliments i
     d'altres i l'aïllament  internacional d'Espanya.
    -Segona etapa:
     Entre 1950 i 1960. Espanya va començar a ser acceptada
     internacionalment, es van signar acords de cooperación amb
     E.E.U.U.i altres països i, en 1065, Es panya va ser admensa en
     l'ONU. A partir del 1960 l'economia va començar a millorar i es
     va modernitzar l'agricultura. El turismo es va convertir en una
     de les principals activitats econòmiques del país.
    -Última etapa:
     A partir del 1970. L'oposició al franquisme va anar creixent. El
     1975 va morir Franco i va ser el fi de la dictadura.
3) Encara que és una resposta lliure, imagine que tots haureu fet
    una reflexió sobre els drets i llibertats dels que gaudiu avuí en
    dia i lo diferent que seria viure sota una dictadura, on no hi havia
    una Constitució que els garantira.

NATURALS
Correcció pàg.93 (1,2,3)
1) -Cascassa: serveix per a protegir la màquina i per a que altres
      elements s'unisquen.
    -Motor: part que produeix el moviment en una màquina
      automática.
    -Cicuit electrònic: són un tipus de circuits amb components molt
      xicotets.
    -Sensor: permeten a una màquina rebre informació de l'interior o
      de l'exterior.
    -Indicador de pantalla: són els elements en els quals ix
      informació, normalment, sobre el funcionament de la màquina.
2) -Sense motor: tisores i alicates.
    -Motor elèctric: locomotora i cotxe elèctric.
    -Motor de combustible: tractor i avió.
3) carcassa            sensor infraroig

      motor                   botons

Com vam dir al principi del tema, les màquines s'han inventat per facilitar-nos la vida. Doncs bé, hui veurem algunes aplicacions de les màquines que han millorat la nostra qualitat de vida.
Aneu a les pàg.95-96 i llegiu quines utilitats li donem a les màquines en la nostra vida diària.
Després feu les activitats 15 i 17 de la pàg 99.


CASTELLANO
Corrección pag.140 (8,10)
8) Que cada vez que pasaran los 5 minutos, el hombre pidiera otro
     gnomo.
10) Aquí, cada uno habrá jugado con su imaginación. Lo
      importante era que escribierais un texto al menos de 10 líneas y
      que concluyerais la historia.

Hoy trabajaremos un poco de vocabulario. Qué diferencia hay entre las abreviaturas y las siglas.
Pág 141 (1,2 3,4,5) 

MATEMÁTICAS
Corrección pág.162 (4,6,7)
4) Recordad que en las operaciones combinadas teníamos un orden:
                                       1) Paréntesis
                                       2) Multiplicar y dividir
                                       3) Sumar y restar
Otra cosa a tener en cuenta, es que  en la suma y la resta, debéis colocar correctamente la coma. 

     * 4'5 x 2'7 + 8 : 0'004 -2 = 2.010'15
        Debemos hacer primero la multiplicación (12,15), luego la
        división (2.000) y, por último, sumar ambos resultados
        ( 2.012'15) y restar el 2.
     * 1'8: (8'468 - 3'2 x 2'64) = 90
        Primero calcularemos el paréntesis, empezando por la
        multiplicación (8'448) y, después, la resta (0'02). Por último,
        hacemos la división que queda (90).
     * 9 + 2'75 : 5 - 2'7 x 2'6 = 2'53
        Como siempre, empezamos por la  división (0'55) y la
        multiplicación (7'02). Después, ya podemos sumar y restar
        (2'53).
     * 8'9 x 1'023 - 11'78 : 6'2 =7'2047
        Primero multiplicamos (9'1047) y dividimos (1'9). Y ya
        podemos restar ( 7'2047).
6) 2 CIFRAS:  10'53:4'5 = 2'34                   30'4:17 = 1'78
    3 CIFRAS:   2'996:0'854 = 3'508            22'2:2'8 0 5'842
7) Teníais que pasar todo a decimales para poder comparar. Para
    pasar las fracciones a decimal hay que ponerlas en forma de
    división y dividir. 
    Así 5/4 = 5:4 = 1'25        1'25 < 1'29 <1'295 <1'3   
    En este caso, 14/10 = 14:10 = 1'4      12/8 = 12:8 = 1'5
                                           1'4 <1'49 <1'5 <1'51
¡¡Cambiamos de tema!!
Hace muy poco, estuvimos trabajando las unidades de medida, tanto para medir longitudes, como superficies o volúmenes. Y aprendisteis a pasar de unas unidades a otras.
Pues bien, gracias a ello ahora podremos enseñarnos a calcular el área de los polígonos, de los prismas incluso de los cuerpos redondos. y También sus volúmenes.
Pero, vayamos poco a poco.
Empecemos por repasar, lo que ya sabéis.

¿Qué es el área?
Digamos que es la superficie que ocupa una figura o un objeto.
Si vais a la pag.165 (del libro tercer trimestre) veréis varias figuras de colores. Pues digamos que su área es lo que está pintado de color.

La circunferencia no tiene área, por eso no está pintada de ningún color, sólo es un aro.
¿Cómo se calcula el área?
Pues cada figura se calculará de forma diferente.
En la pág. 165, en el cuadro azul, tenéis la fórmula para cada figura.


Cuadrado: base x altura (que miden lo mismo)
Rectángulo: base x altura
Romboide: base x altura (atención que la altura será desde el punto
                   más alto hasta la base, pero en vertical, formando
                   ángulo de 90º!!! No puede estar inclinada).
Triángulo: base x altura
                          2
                 (Cuidado con la altura!!!Recordad que debe ser desde el
                  punto más alto hasta la base en perpendicular, formando
                           un ángulo de 90º).
Círculo: num. pi x radio2.

Haced los ejercicios 1 y 2 del cuadro azul de la pág.165 para poneros al día. Intendad estudiar y aprenderos las fórmulas, pues os harán falta para trabajar a lo largo del tema.

FINS DEMÀ!!!



 
                         





4 comentarios:

  1. Les preguntes de socials hi ha que ferles?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola, Paula!
      Hey de Fer el que está en negreta. Pàg 115 (1,2,3)

      Eliminar
  2. Seño t'han arribat els deures ya??

    ResponderEliminar
  3. Hola, Ari!!
    Si! Te vaig contestar alguns correus. Els del divendres també van arribar. Sembla que la cosa comença a funcionar!

    ResponderEliminar