jueves, 21 de mayo de 2020

TASQUES PER AL 22-5-2020

JA ESTÀ ACÍ!!

ÀNIM QUE NO QUEDA RES!!

MATEMÁTICAS
Correcció pág.156 (1)
1) A. Quantes pomes roges es van collir?
         120 + 80 = 200
          Es van collir 200 pomes roges.
    C. Quantes pomes collides no eren ni roges ni verdes?
             100 pomes groges.
    D. Quantes pomes roges més que groges es van collir?
         200 - 100 = 100
         Es van collir 100 pomes groges més que roges.
    F. De quin tipus de pomes es va collir més quantitat?
         De pomes roges dolces.

Correcció pág.157 (1,2)
1) * Si tinguerem 6 capes: es veuen 26, no es veuen 10
    * Si tinguerem 7 capes: es veuen 20, no es veuen 12
    * Si tinguerem 8 capes: es veuen 34, no es veuen 14
2) * Es veuen 12.
    * No es veuen 6
    * Es veuran 18
    * Es veuran 21

Les activitats de hui serán pàg. 158 (1,3,9)

CASTELLANO
Corrección pág.133(4,5,6)
4) Un pueblo de la India hace muchísimo tiempo.
     No.
5) Que los árboles, las plantas, los frutos y, en concreto los granos
    de arroz eran mucho más grandes. Que los granos de arroz
    podían hablar y tenían el poder de hacerse más pequeños.
6) La leyenda se basa en hechos prodigiosos presentados como reales ( el tamaño de las plantas y el episodio entre los granos de arroz y la anciana) para explicar por qué los granos de arroz son tan pequeños.

Hoy haréis las actividades 3 (mínimo 7 líneas) y 8 ( no hace falta copiar toda la leyenda) de la pág.133

VALENCIÀ
Correcció pàg.133(4,5)
4) *Que no es poden conjugar amb tots els pronoms. Només es pot
      amb la tercera persona del singular. "plou, cal".
    *Sodré, sodràs, sodrà, soldrem, soldreu, soldreu.
      Es pot conjugar, encara que no es sol utilizar en futur pel
      significat del verb, ja que es complicat antifipar el que faràs
      habitualment en el futur.
5) Regulars: començar, fregar, tancar, fingir, caminar, mirar,
                     buscar, dibuixar, llampegar, empassar.
    Irregulars: obrir, estar, fer, haver, ser, caure, plore.
    Defectiu: ploure, llampegar

Hui, intenteu fer un mapa conceptual sobre els tipus de verbs que hi ha. Recordeu que la informació ha d'estar organitzada per categories. Podeu fixar-vos en els que vam fer l'altre dia.

QUE PASSEU BON CAP DE SETMANA!!








4 comentarios:

  1. Hola senyo. Com se feia aixo de per exeple pasar de cm a l?

    ResponderEliminar
  2. Hola, Julia!
    Tens l'explicació en el blog "TASQUES PER AL 19-5-2020", on està el cub d Rubí. Esta l'explicació, un vídeo i el quadre d correspondència d'unitats.
    Un besset

    ResponderEliminar
  3. Bon día, soc Maria Miralles.
    En valencia cuán et refereixes a els tipus de verbs que hi ha també tenim que posar el temps verbals?

    ResponderEliminar
  4. Hola, María!
    No. En refereix als que acabem de treballar: regulars, irregulars i d'efectius.
    Un besset!!

    ResponderEliminar